diumenge, 21 de juliol de 2013

simplicitat feta en salsa

Sempre havia cregut que preparar una salsa de tomàquet era una cosa feixuga. Recordo la meva àvia passant-se molta estona a la cuina, tallant, sofregint: no s'acabava mai. La meva mare igual, cosa que feia que molt sovint comprés la salsa de pot perquè no tenia temps de preparar-la. Doncs un dia vaig descobrir que res d'això.

Si tens poc temps, però vols fer una salsa de tomàquet casolana, és perfectament possible! La recepta la trobareu aquí "xuc-xuc! salsa de tomàquet exprés", del 24 d'abril.

I fa uns dies la vaig publicar a la web de Receptes.cat, per participar en un concurs, obert a tothom. El premi és molt divertit: un lot de productes de l'Espinaler, amb la famosa salsa i el vermut. Avui he rebut un correu en què se m'indica que la meva recepta n'ha estat la 7a més visitada de les publicades durant aquest setmana. És per això que he volgut tornar-la a ompartir amb vosaltres. I és que ahir la vaig fer de nou. És una delícia. Processador + paella + xup-xup (fa la salsa) i xuc-xuc (de tan ràpid que és, com un tren exprés!). I agafa una textura boníssima, l'acidesa del tomàquet es torna en dolçor, l'orenga li dóna un toc d'allò més mediterrani i el fonoll, una frescor ideal per ara l'estiu. La vaim menjar amb les cintes de carbassó i pastanaga, que mentre la salsa s'escalfava i reduïa a la paella, vaig preparar. Simplicitat novament: pelador de patata + carbassó + pastanaga = pelar les verdures fins que no en queda res! Així es fan les cintes. I es bullen cinc minuts màxim. Us deixo una fotografia de la salsa d'ahir.


Espero que compartiu als comentaris les vostres receptes més ràpides, simples, delicioses, sostenibles, saludables, exquisides, originals, saboroses, creatives...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada