dimecres, 24 d’abril de 2013

xuc-xuc! salsa de tomàquet exprés

[Xuc-xuc! pretén ser l'onomatopeia per al tren. Jo hauria dit xu-xu o txu-txu, però ho he trobat com a xuc-xuc. Ja estic pensant a investigar s obre aquest tema, però això serà una altra història, per a un altre dia i per al meu altre bloc, és clar.]
Al que avui anava era que...
Si tens poc temps, però vols fer una salsa de tomàquet casolana, per acompanyar algun plat, és possible!

Tens un processador d'aliments, un parell o tres de tomàquets, una miqueta de porro, unes tres cullerades de nous (o altres fruits secs), una cullerada de vinagre si es vol donar un punt més àcid. Es posa tot al processador i es tritura. S'hi afegeix mitja culleradeta de fonoll mòlt, una culleradeta de grans de mostassa mòlts, una cullerada d'oli, pebre mòlt i mitja culleradeta d'orenga (les mesures són completament opcionals, el gust de cadascú guiarà el que s'hi vol posar i en quina quantitat).

Es posa en una cassola petita a escalfar, a foc lent, amb tapa.

Mentre es prepara el que es vulgui. En el meu cas, vaig fer a tires carbassó i pastanaga (amb el pelador de verdures) i ho vaig bullir uns cinc minutets. Unes tallarines de colors, un plat de “pasta” vegà i sense gluten.

Es barreja tot i es pot empolsar una mica de llevat de cervesa, el sabor fermentat del qual recorda al formatge ratllat. Cintes de carbassó i pastanaga amb salsa de tomàquet i nous.
butternut squash "pasta"
Aquesta recepta està inspirada en una recepta que és a la meva darrera adquisicó, regal molt preuat que m'han fet, el llibre d'Isa Chandra Moskowitz Appetite for Reduction. La recepta és la "tomato-walnut dressing".


Us convido a compartir les vostres receptes exprés, aquelles que tenen un resultat molt satisfaent i que, en canvi, requereixen de molt poc temps de preparació. Simplicitat, optimització, sabor!

1 comentari:

  1. Recepta que ara he publicat a Receptes.cat per a un concurs. Si voleu, podeu votar-hi:
    http://www.receptes.cat/recepta5933/xuc-xuc_salsa_de_tomaquet_expres

    ResponElimina